| |
Multivitaminer øger vigtige næringsstoffer hos ældre
|
Nye undersøgelsesresultater viser, at den daglige vitamin/mineral tablet kan øge niveauet af mange vigtige næringsstoffer hos ældre, hvorved risikoen for kroniske sygdomme reduceres. Dårlig kost og sygdomme kan bevirke, at ældre mennesker har mindre end optimale lagre af næringsstoffer i blodet. En daglig vitamin/mineral tablet kan forbedre sunde, ældre menneskers mikronæringsstofstatus til niveauer, der ligger over, hvad de er på en sund kost. I en amerikansk undersøgelse havde ældre, der tog en multitablet, højere niveauer af B6, B12, C, D, E og riboflavin. Der var ingen forskel i immunsystemfunktionen eller i antioxidantkapaciteten. Forskerne mener, at de 40-60% amerikanere, der tager multivitamin/mineral tabletter på denne måde styrker deres sundhed, og at de ikke bare smider deres penge ud, sådan som nogle har ment.
Spørg efter brochuren! Kilde: Journal of the American College of Nutrition 2000, 19.Health News 2002 Bedste køb i Danmark: Maximum, 90 tabletter Health News 2003 GOGOGemechanics
|