| |
Anti-cancer diæt
|
Græske forskere sammenlignede kostvanerne hos 100 athenere med tyk- og endetarmskræft med en tilsvarende gruppe af raske, og forskellen var slående. Sammenlignet med de raske personer spiste cancerpatienterne betydeligt mere kød og færre grønsager, især spinat, salat, kål og rødbede. Ifølge forskerne viser resultaterne, at mennesker, der spiser meget kød og få grønsager har otte gange så stor risiko for at få cancer i tyk- og endetarmen end personer på en kost med lidt kød og mange grønsager. Kilde: International Journal of Cancer, juli 1983. Health News 2002
|