| |
Uren hud af mælk
|
Det er amerikanske forskere på det ansete Harward University i Boston, der har lanceret det overraskende resultat. Efter interview af hele 47.000 kvinder, hvor deres forbrug af mælkeprodukter blev sammenlignet med deres problemer med acne.
"Tendensen viste tydeligt, at de kvinder, der i teenage-årene drak mere end tre glas mælk om dagen, havde forøget risiko for hudproblemer. Værst så det ud for dem, der drak skummetmælk. Her var risikoen for at få acne hele 44 pct. højere - et – resultat, der i den grad overraskede, fordi fedtindholdet i netop skummetmælk er lav. "Pointen er, at mælk er en biologisk drikkevare, som kan have indvirkning på kroppen udenom det faktiske næringsindhold", fortæller forskningsleder Clement Adebamowo ved Harvard University til Reuters Health.
Man har her i særlig grad mistanke om, at det er mælkens indhold af hormoner, der skaber grobund for acne.
Prøv plantemælk uden hormoner!
Se også:
Lima plantemælk - økologisk plantekærnemælk
Modgå betændelse med stærk natur-kur
Te Træ-olie løser de fleste almindelige hudproblemer
Te Træ-olie effektivt mod uren hud
Health News 2005
|