E-vitamin og hjerteanfald
|
Hvordan E-vitamin forebygger hjerteanfald - og hvorfor vi bør spise det…
Den 20. maj 1993 blev to forskningsrapporter, der viste, at E-vitamin kan reducere risikoen for sygdom i hjertets kranspulsårer, offentliggjort i New England Journal of Medicine af forskere ved Harvard School of Public Health.
Resultaterne af disse undersøgelser, som blev meget omtalt over hele USA, overbeviste mange af de mennesker, som tidligere havde haft en vis skepsis over for vitaminernes evne til at forebygge hjertesygdomme og andre dødelige lidelser, om, at det ville være gavnligt for deres helbred at begynde at tage daglige kosttilskud.
Men Harvard-forsøgene bekræftede egentlig blot, hvad man havde kunnet læse om i årevis. Desuden underbyggede de Evan og Wilfreds Shutes forsøg. Disse to canadiske lægers epokegørende, kliniske forskning med E-vitamin i 1940’erne, 50’erne og 60’erne gav et solidt, videnskabeligt grundlag for den fremtidige forskning.
Health News 2007
|