| |
Sojabønnestof reducerer symptomer på overgangsalder
|
Forskning foretaget ved National Chiayi University i Taiwan og offentliggjort i fagtidsskriftet Nutrition & Metabolism tyder på, at kosttilskud af soja-isoflavon-aglyconer (SAI), en gruppe af sojabønnestoffer, har været i stand til at sænke kolesterolindholdet i blodet, øge leverens antioxiderende egenskaber og forebygge nedbrydningen af skedeslimhinden på dyremodeller.
Soja har i sig selv svagt østrogene egenskaber, og isoflavonstofferne kan - ud over at reducere indholdet af skadeligt LDL-kolesterol og øge indholdet af det gode HDL-kolesterol - forebygge eller mildne symptomer i forbindelse med overgangsalderen ved indtagelse af tilskud af sojastoffer. Forskerne håber, at sojatilskud kan være et alternativ til hormonbehandling, der måske kan udvikle kræft i livmoderen og brystet.
Stærke Isoflavon kapsler - når isoflavoner skal være naturlige, virksomme og prisgunstige!
Kilde: Medical News Today: Women's Health/Gynecology Section - 09-04-09
|