5 kopper grøn te = 20% mindre kræft
|
Drikker du blot fem kopper grøn te eller mere om dagen, sænker du din risiko for at få kræft i maven med ca. 20 pct. - i forhold til hvis du kun drikker en enkelt kop hver dag. Drikker du slet ikke grøn te i forvejen, vil de 5 kopper give endnu større effekt, siger forskere fra National Cancer Center i Tokyo.
De japanske forskere har analyseret tal fra mere end 219.000 mænd og kvinder, og tilsyneladende gælder teens forebyggende effekt sjovt nok kun for kvinder.
Årsagen til teens gode virkning kendes ikke, men forskerne regner med, at nogle af teens markante indholdsstoffer kan dræbe de grupper af bakterier, som man mistænker for at kunne udvikle kræft i maveregionen.
Health News 2010
|