| |
Kakaoflavanoler er godt for hjertepatienter
|
Kakaoflavanoler forbedrer tal for karstatus og blodtryk hos patienter med sygdomme i hjertets kranspulsårer.
Et forsøg foretaget af kardiologer og forskere ved University of California San Francisco har vist, at store koncentrationer af kakaoflavanoler mindsker blodtrykket, forbedrer blodkarrenes tilstand og øger antallet af cirkulerende blodkardannende celler hos patienter med hjertesygdom. Resultaterne tyder på, at fødevarer, der indeholder store mængder flavanoler - f.eks. kakaoprodukter, te, vin og forskellige frugter og grønsager - virker beskyttende på hjertepatienter.
Forsøgsresultaterne blev offentliggjort online den 5. juli og 13. juli 2010 i Journal of the American College of Cardiology (JACC).
Health News 2011
|