| |
Sukker - endnu en god grund til at undgå det
|
Forskerne har længe kendt til sammenhængen mellem et forhøjet blodtryk og salt. Men nu har nye forskningsresultater vist, at personer, der spiser 74 gram fruktose eller mere om dagen (eller hvad der svarer til den mængde sukker, der er i 2½ sodavand) har et højere blodtryk end dem, der indtager mindre.
En kost med et højt sukkerindhold kan måske aktivere hormoner, som sammentrækker blodkarrene og fører til forhøjet blodtryk, lyder det fra Diana Jalal, MD og forsker ved University of Colorado Denver.
Health News 2011
|